Poptávka po podpoře podnikového softwaru od alternativního poskytovatele prudce roste na základě stejných faktorů ve stovkách společností – od firem z Fortune 500, přes střední podniky až po veřejné organizace – stále více firem odchází od prodejců software za lepší nabídkou podpory k jejím alternativním poskytovatelům.
Důvod 1: Podstatné úspory nákladů od poskytovatele podpory
Důvod 2: Rychlá reakce na problémy ... Garantována
Důvod 3: Vyhnout se nákladným zbytečným aktualizacím
Důvod 4: Premiové funkce bez dalších nákladů
Důvod 5: Daňová a regulační odbornost
Důvod 6: Snížit rizika a zaměřit se na další osvědčenou technologii platformy
Důvod 7: Prokázaná volba pro stovky prvotřídních organizací
Poptávka po podpoře podnikového softwaru od alternativního poskytovatele prudce roste na základě stejných faktorů ve stovkách společností – od firem z Fortune 500, přes střední podniky až po veřejné organizace – stále více firem odchází od prodejců software za lepší nabídkou podpory k jejím alternativním poskytovatelům. A mnohem více držitelů softwarových licencí teprve začíná zkoumat faktory, které stojí za stále populárnějším rozhodnutím přejít k aplikační podpoře od alternativních poskytovatelů podpory.
Provokativní titulky z posledních článků a analytických zpráv vysvětlují část příběhu. „Už Oracle a SAP překročily s ročními poplatky 22% hranici?“ *1 „Oracle poplatky za údržbu a podporu jsou ostře kritizovány.“*2 „ERP Nespokojenost s údržbou: Je to krátkodobá ekonomická nespokojenost nebo špatný obchodní model?“ *3 Vedení oddělení IT a financí reaguje na rostoucí roční udržovací poplatky které ukrajují velké sousto z velmi napjatých rozpočtů na IT. Nicméně, prodejcům softwaru nadále narůstá marže na rekordní úroveň, a stejně využívají méně než 10% ročních poplatků na podporu.*4
Průzkumy a analytické výzkumy dále odrážejí obavy uživatelů softwarových licencí. Ve výzkumné zprávě o trendech podnikových informačních systémů, vedoucí analytická společnost Forrester Research zjistila, že více než 70% dotazovaných CIO plánuje přehodnotit strategii údržby jejich podnikového software.*5 V jiném průzkumu mezi 600 manažery s rozhodovací pravomocí Forrester uvádí, že nejvyšší IT prioritou dotázaných je jakýmkoliv způsobem snížit náklady na software.*6 Tato iniciativa byla hodnocena výše než potřeba zvyšování bezpečnosti, integrace aplikací a přijetí softwaru jako služby.
I přes tuto skutečnost se roční náklady na podporu a údržbu nadále zvyšují, jak prodejci softwaru financují z poplatků na podporu vývoj nových produktů a agresivně zvyšují marži. To je důvod, proč se mnoho uživatelů softwarových licencí spokojí s jejich aktuální stabilní verzí, nechtějí aktualizovat a jsou často nespokojeni s reakcí prodejců softwaru. Tato situace vytvořila „mezeru“ mezi náklady na roční podporu a poskytnutou hodnotou.
Tato významná mezera dohání zákazníky podnikového softwaru k tomu, aby hledali alternativní strategie údržby softwaru. Samotná úspora nákladů je dostatečným důvodem, proč přejít na podporu software od alternativního poskytovatele - často je to nejméně 50% úspora ve srovnání se ročními poplatky za podporu od prodejců software. Politika, která zahrnuje další slevy pro software, který stejně nepoužíváte, různé služby a nadstandardní funkce, jako je přizpůsobení podpory bez příplatku, vede minimálně k 80% úspoře nákladů. To je přesně to, co stále více a více uživatelů softwarových licencí hledá ve svém programu softwarové podpory.
*1 Global CIO, Information Week, 23.července 2009
*2 Inside Channel News, 13.března 2009
*3 AMR Research, " ERP Maintenance Dissatisfaction: Is it Short-Term Economic Grumpiness or a Flawed Business Model?"" 2009
*4 Finanční výsledky Oracle za 4. čtvrtletí účetního roku 2009
*5 Forrester research, "The Future of Enterprise Software," 2006
*6 Forrester research, " ERP Applications — Market Outlook Improves Ahead Of The Architectural Battle," 2006